Podologia

Chirurgia palca

plastyka wałów okołopaznokciowych

Plastyka wałów paznokciowych jest bezpiecznym, skutecznym i dbającym o estetykę sposobem leczenia wrastających paznokci oraz najlepszą alternatywą dla starszych metod chirurgicznych. Zabieg ogranicza się do przyczyny wrastania paznokci, czyli tkanki okalającej paznokcie, bez naruszania szerokości paznokci i ingerencji w macierz.  Dzięki dopracowanej procedurze plastyki wałów, efekt końcowy jest do przewidzenia, a estetyka zachowana. Zabieg, w przeciwieństwie do resekcji klinowej, jest zabiegiem jednorazowym, o wysokiej skuteczności i brakiem nawrotów.  Zabieg przeprowadzany jest w znieczuleniu miejscowym, polega na zaplanowanym usunięciu tkanki otaczającej paznokcie – bocznych wałów, a następnie założeniu szwów. Po zabiegu zostaje założony opatrunek a pacjent otrzymuje instrukcje dotyczące dbania o miejsce pozabiegowe. Usunięcie szwów ma miejsce 14 dni od zabiegu.

Plastyka wałów okołopaznokciowych pozwala na skuteczne pozbycie się przyczyny wrastania paznokci. Wskazania do zabiegu:

•     nawrotowe wrastanie płytki paznokciowej i stany zapalne
  •     brak trwałych efektów terapeutycznych po zastosowaniu innych metod
  •     pozapalne zbliznowacenia w tkance otaczającej paznokcie
  •     dziedziczny przerost wałów okołopaznokciowych
  •     powikłania po zabiegach chirurgicznych np resekcji klinowej
  •     dyskomfort, ból

plastyka opuszka

Plastyka opuszka jest zabiegiem pomagającym przywrócić warost paznokcia. Polega on na usunięciu przrostu guzowatośći paliczka dalszego, który blokuje prawidłowy wzrost płytki. Powstała wyrośl jest najczęściej konsekwencją przebytych urazów mechanicznych, zaburzoną biomechaniką chodu oraz nieudanych interwencji chirurgicznych. Zabieg przeprowadzany jest w znieczuleniu miejscowym i nie wymaga długotrwałej rekonwalescencji. Kontynuacją terapii jest stymulacja łożyska, korekcja toru wzrostu paznokcia oraz ocena biomechaniki.